Dastec

Wat is een Unichip

De Dastec Unichip is een Piggyback computer, wat inhoudt, dat de aansturing van de motor geregeld kan worden, zonder, dat het standaard management ( ECU ) aangetast of vervangen wordt. De veranderingen worden in de Unichip opgeslagen, zodat, als deze weer verwijderd wordt, de auto weer gewoon op zijn eigen ECU verder kan. De andere voordelen van dit systeem zijn, dat, behalve dat hij weer gemakkelijk verwijderd kan worden, er geen ingewikkelde en dure kabelbomen nodig zijn, om hem aan te sluiten. Voor Streetperformance is dit systeem helemaal ideaal, daar, voor op de weg, een groot aantal functies van de std ECU nodig zijn om de auto te laten functioneren.

Hoe werkt het

De Unichip wordt via een kabelboompje op de originele kabelboom aangesloten, waardoor de aansturings-signalen van de std ECU naar de motor en een aantal sensor-signalen van de motor naar de ECU door de Unichip worden geleid. Vervolgens wordt op een rollerbank, in alle toerentallen, de ontstekings-tijdstippen en inspuit-tijden geoptimaliseert. Hierdoor kan het maximale vermogen uit desbetreffende motor gehaald worden. Ook worden de sensoren met de std ECU gecalibreert, waardoor de auto in deellast veel beter presteert. Ook zal deze een stuk zuiniger in verbruik worden.

Wat zijn de opties

■ aanpassing variabele valve timing
■ aanpassing toerenbegrenzing
■ aanpassing turboboost
■ aanpassing ontsteking en injectie
■ aanpassing deellastvelden
■ aansturen waterinjectie
■ aansturen grotere/extra injectoren
■ aansturen progressieve nitro injectie
■ volgas schakelen
■ shift light
■ launch control turboauto’s
■ variabele induction controle
■ verwijdering topsnelheid begrenzer
■ aanpassing management van import auto’s

Bij welke auto’s en wanneer toe te passen

In principe is de Unichip bij elke auto toe te passen, waarvan de kabelboom schema bekend is, zowel bij benzine als diesel met of zonder turbo. Bij atmosferische motoren, waarop een turbo kit of throttle bodies wordt gemonteerd. Bij turbo-auto’s waarbij met een grotere turbo of intercooler wordt gewerkt. In alle gevallen, waarbij aan een motor dusdanige modificaties worden uitgevoerd, waardoor meer brandstof en / of aanpassing van de ontsteking nodig is, is de Unichip een ideale oplossing.

Prijzen op aanvraag

Plug ’n Play Unichips

Voor een aantal auto types, zowel diesel als benzine, heeft Dastec een voorgeprogrammeerde Unichip met een complete kabelboom en ECU stekkers voor betreffende type. Deze kunnen zo aangesloten worden en leveren ca 25 tot 35% vermogenswinst. Het voordeel van een Plug’n Play is, als men later nog modificaties aan de motor en / of in- en uitlaatsysteem uitvoert, het management weer aan die modificaties aangepast kan worden.

Interesse? Neem contact met ons op